Khamis, 5 Jun 2008

CONFLICT DENGAN MINYAK

Hari ini ada 3 perkara pelik yang berlaku dalam hidup aku.....



PERKARA 1
Pagi tadi aku berjumpa dengan seorang kawan dari China. Mr.Yuen.Aku tanya dia...


a.c.u.x : Errr...Mr.Yuen,may I ask u something?
Mr.Yuen : OK
a.c.u.x : In your country,when was the last election?
Mr.Yuen : Soli???
a.c.u.x : When was the last election?
Mr.Yuen : Ooo....evely moning...
a.c.u.x : ???


15 minit selepas tu(setelah aku tanya mereka yang pakar) baru aku tau, "erection" akan menghasilkan bunyi "election" dalam slanga China.......DAMN !



PERKARA 2
Petang tadi dalam pukul 2,dari tingkat 16 aku turun ke Taman Bunga bangunan ofis aku.Ada sekumpulan budak2 ofis Tingkat 1 tengah barbeku kat situ.Mereka jemput aku sekali.Aku pun dah lama x barbeku.Last time kat Kenyir tahun lepas.....



Ayam Bakar


Lepas makan,aku tanya pulak apa air yang aku boleh minum? Diorang jawab "air ni......"

Air Daun Ketum??? DAMN !


PERKARA 3

Malam ni pulak Akmal (salah seorang member ketat aku) bertandang ke rumah aku.Mamat ni berasal dari Newcastle, Kelantan.Dia memang selalu datang rumah aku.Maklumlah aku kan tinggal sorang....?Selalu dia datang dengan tangan kosong.Tapi hari ni dia datang bawak ayam goreng....

Akmal tengah 'menguasai' sofa & Laptop aku



akmal : a.c.u.x...mari ah make aye ni....
a.c.u.x : Tak nak lah Mal...
akmal : Nape pulok ?
a.c.u.x : Aku puasa malam ni.Aku 'kena' 7 Lautan......
akmal : Menda tu ?
a.c.u.x : Bored-and-depression-the-old-fashion-non-prescription-way lah bengong.....
akmal : Oooo....! x faham....
a.c.u.x : Err...so nape ko bawak ayam goreng banyak sangat kat rumah aku ni?Sape nak makan?
akmal : Kawe beli 3 ekor.$48.00
a.c.u.x : Hah??? Mahalnya.....
akmal : Sekarang kan minyak dah naik harga?
a.c.u.x :DAMN !



Mr.Yuen,Budak2 ofis Tingkat 1,Akmal.....Anda semua telah menjadi gila ! Kesan daripada kenaikan harga minyak di Malaysia pada hari pertama.Thanx pada PAK LAH !





DAMN !

Tiada ulasan: