Ahad, 11 Mei 2008

CONFLICT DENGAN DELI

Cerita Ahad 11 Mei 2008. 8.30 am

Mak aku call pagi tadi.Dia cakap adik aku masih berkawan dengan budak Pakistan........

Let's talk about DELI.....satu nama yg x asing lagi bagi aku.Adik aku yg paling last.Baru 15 tahun.Budak ni memang banyak trouble.Aku sendiri x faham apa masalah dia sebenarnya.Kiranya dalam family,dia la yg paling REBEL.Aku pun dulu REBEL jugak.Aku pun Punkster jugak dulu.Tapi aku x macam dia.DELI ni anti sangat dengan Bangla & Myanmar.Aku pun x tau dia ikut aliran mana?Dia tersangat lah 'Best-Friend' dengan Budak Pakistan duduk 1 taman dengan rumah Mak aku.Budak Pakistan tu Idola dia.Macam2 hal yg diorang buat.Ejek Bangla bila diorang balik kerja,baling batu kat Myanmar,baling mercun untuk takutkan Bangla & Myanmar.Paling aku pelik,dia dengan kawan2 dia boleh letupkan rumah Bangla & Myanmar tu...
Ni dah kira Terrorist ni...Aku difahamkan dah 3x diorang buat kerja tu.Kali ke-3 diorang tidur lokap 1 malam.X pasal2 aku & adik beradik lain kena balik Air Hitam untuk 'settle' kes dia.X pasal2 aku kena keluar $1500 ganti semua cermin yg pecah kat rumah Bangla & Myanmar tu.
Adik punya pasal....so terpaksa la 'settle kan' jugak.Sebagai hukuman,teruk jugak dia kena tinju dengan Fara(adik aku no.2).Aku pun dah bagi warning kat DELI supaya jangan berkawan dengan Budak Pakistan tu.Budak2 Taman pun aku dah wakilkan untuk 'Hempuk' Budak Pakistan tu.Tapi diorang still berkawan.Member Ketat la katakan....Aku pun dah naik bingung dengan karenah DELI.

9.30 pm aku call DELI.Aku bagi last warning kat dia.Kalau dia masih x berubah,aku sendiri akan 'TINJU' dia.Aku kalau boleh x nak la tinju dia.Last sekali aku tinju dia,berdarah jugak mulut DELI.1 minggu x bertegur dengan aku.Tapi apa yg harus aku buat?DELI adik aku.Aku x nak dia terpesong.Haruskah aku guna kekerasan...?

I'm Confused......!

1 ulasan:

Hann Haidar berkata...

die ada simbol rebel kawasan perumahan kau. ehe.

hurm..15 tahun dowh.

aku dulu time 15 tahun la perangai paling truk skali.

time ni la nak kenal apa itu love, apa itu friendship, apa itu kepercayaan dr org2 sekeliling, apa itu freedom, apa itu kwn makan kwn, apa itu rokok, apa itu ringan2.

let it be.

insyaallah tak ada apa2 yang menyimpang.