Khamis, 15 Mei 2008

CONFLICT DENGAN SHOTGUN BERETTA AUTO 12 BORE

Pagi tadi aku keluar bersama Brother Jamal.Pergi Sri Petaling.Brother Jamal ada hal sikit dengan wife dia.Di samping tu dia pun nak pergi sana untuk beli minuman kesihatan dia.Dia bawak aku pergi sana sebab aku nak reeke kat mana Sri Petaling tu( Nurul Fara'Ain Bt. Saidin dapat Job kat Sri Petaling).Aku jalan kat KL ni pun x khatam lagi.So bila ada peluang,aku pun ikut la.Brother Jamal expert jalan KL ni sebab dulu dia pernah bawak cab 5 tahun.Berpinau-pinau mata aku ikut Highway kat sana.Akhirnya sampai jugak.


Balik punya time,alih2 je aku boleh sampai Sg. Besi(laluan biasa aku tiap x nak ke Putrajaya).Baru aku sedar betapa selama ni banyak 'Laluan' yang aku terlepas pandang......

Shame on ME.....




Sampai je ofis,Brother Guru panggil aku.Kawan dia Mr.Aya from Banting bawak 1 laras Shotgun Beretta Auto 12 Bore tahun 1992 untuk aku repair.Seingat aku,ada la dalam hampir 20 laras Shotgun aku pernah repair.Tapi brand Beretta ni first time aku godeh.Akhirnya aku dapat punca kerosakan shotgun tu.Spring untuk Auto-Loading Catch dah malfunction.Spring tu patah.Aku call Brother Joe Jln Semarak untuk tanya pasal spare part.Tapi dia xde sebab Emergency Case(Pak Sedara dia meninggal dunia).Aku pun call Brother2 kat Wilayah Arms takut2 diorang ada spare part.Dan seperti yang dijangka,jawapannya....."xde spare part la lek....".



DAMN......kenapa negara yang maju macam Malaysia ni susah sangat nak dapat spare part shotgun???Senjata Api ni bukan Perang Dunia Ke-2 punya shotgun???



Nampaknya kena contact Branch Shah Alam la lepas ni.....Mintak2 la ada..........

p/s : kesian Mr. Aya....dia balik Banting dengan penuh kehampaan.........

Tiada ulasan: