Sabtu, 10 Mei 2008

CONFLICT DENGAN TUA

Ni cerita tengahari Jumaat, 9 Mei 2008.

Tua : Hello....
a.c.u.x : Hello...Siapa ni?
Tua : Wa la...Tua.Lu ada mana ni?Lu keje x hari ni?
a.c.u.x : Wa kat Taman la lek...x keje.Peciter?
Tua : Tolong wa lek...adik member wa kena tangkap !
a.c.u.x : Apa kes?Kena tangkap katner?
Tua : Kes syabu la.Kena tangkap kat Batu 9,Cheras.Barang ada.Urine sangkut.
Tapi dia x mengaku tu barang dia.
a.c.ux : So lu nak wa wat camner?
Tua : Lu x kan takda cable?Tolong settle kan adik member wa.Dia tu perempuan.
a.c.u.x : Alamak lek...Batu 9 bawah Kajang la lek....kalau bawah KL maybe wa boleh tolong.
Tua : Tolong la lek.....
a.c.ux : OK.Nanti wa try...
Tua : OK.Nanti kalau boleh,kiter jumpa la petang...boleh wa belanja lu minum.Nanti lu call la
wa....
a.c.u.x : OK.nanti wa call lu.



TUA....what the fuck...?Macam ni la sifat manusia.X tau diuntung.Aku kenal Tua ni bila aku pindah Air Hitam.Masa tu aku baru 18 tahun.Nama betul dia pun aku x tau.Tapi semua orang panggil dia Tua.Aku dengan dia umpama suam2 kuku.Bukan la member baik sangat.Mamat ni ada tatu kat tangan.After Grad..dia keje dengan Alliance Bank KL.Bila aku pindah KL bulan July 2007,ada la aku ajak dia jumpa.Ajak minum ke?Makan ke?Tapi dia buat aku macam sampah.So apa lagi???Aku pun give up la.Pada aku orang macam ni memang x boleh dibuat kawan.Pernah aku tanya pada kawan baik aku kat kampung apa cerita Tua bila balik kampung?Member aku cakap,diorang ada juga tanya pasal aku kat KL pada Tua.Tapi si Tua ni boleh muntah hijau bila sebut nama aku.Ada ke patut..? Aku pun x tau kenapa dia boleh benci sangat kat aku?Aku bukan pernah buat salah dengan dia?Setakat nak berlagak dengan Jack 'D' ko tu...bo layan la lek...! Lu pun beli Jack 'D' setahun sekali.Gaji aku sebulan pun boleh beli 10 dozen Jack 'D'.Tapi aku 'cool' je.Sekarang ni bila Tua tengah susah,boleh pulak dia teringat aku untuk mintak tolong.Sorry....!Aku memang ada 'KAKI' satu 'Malaysia'.Tapi aku memang x teringin nak tolong manusia bernama Tua.'Damn U...!'.Pada aku...sahabat sejati will always sahabat sejati.Jangan time susah je baru nak mengaku sahabat.Aku memang boleh sesangat tolong dia dalam kes adik member dia tu.Tapi saja je aku bagi alasan 'Batu 9 bawah Kajang".Biar padan muka dia.


Conflict???...I give Tua 10 times 'FUCK U ASSHOLE !'

Tiada ulasan: